Velkommen til Karina Ravn
Du har ingen varer i din varekurv.
Filters
Søg

Handelsbetingelser

Velkommen til Karinaravn.dk, dejligt du fandt os.

Generelle oplysninger:

Adresse: M.D. Madsensvej 14, 3450 Allerød
Kontakt: Tlf. 48141214
Mail: Butik@karinaravn.dk
CVR nr. 21441287
Åbnings tider:

  • Mandag – fredag 10 – 18
  • Lørdag : 10 – 14
  • Søndag/Natåben : Se vor Facebook side https://www.facebook.com/KarinaRavn1/

Fragt og levering:

Ordrer modtaget inden kl. 12 afsendes normalt samme dag.
1 - 3 dages levering
Vi leverer med GLS:

  • Levering til GLS pakkeshop kr. 49 (Gratis fragt ved køb over 399 kr.)
  • Levering til Privat kr. 60 (Gratis fragt ved køb over 399 kr.)
  • Afhentning i butikken (Gratis)

Betaling:

Dankort

Visa

Visa-Dankort

Mastercard

JCB

Eurocard

Diners

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du kan vælge at købe et GLS returlabel af os for 49 kr., så kan vi nemlig følge din pakke med track and trace, og du ved den kommer trygt frem til os.

Du kan bruge vores returanmodning ved at gå ind på din konto, og under "ordrer" trykke på "Retur vare(r)". Du kan også bruge dette link .

  • Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på karinaravn.dk.
  • Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
  • a) har modtaget din vare
  • b) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Dette kunne være aktuelt, hvis én ordre leveres i to eller flere forsendelser.
  • c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
  • Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal helst gives via e-mail til Butik@karinaravn.dk eller tlf. 48 14 12 14. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og/eller ved at trykke på dette link: Fortrydelsesformular
  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
  • Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
  • Varer købt hos karinaravn.dk skal returneres med GLS, som pakke med omdeling.
  • Varens stand, når du sender den retur
  • Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
  • Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
  • For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varen skal returneres i/med original emballage og med alle originale mærker påsat. Varen må naturligvis ikke være vasket.
  • Tilbagebetaling af købsbeløbet
  • Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
  • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refundere vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
  • Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
  • Hvis du fortryder, skal varen sendes til: Karina Ravn, M. D. Madsensvej 14, 3450 Allerød att.: Webshop. Du kan også fortryde ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på samme adresse efter forudgående aftale.
  • Hvad skal jeg sende med tilbage? 
  • Ved returnering eller ombytning skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder og vedlægge den fremsendte følgeseddel samt kopi af faktura. Har du handlet med Visa Electron bedes du oplyse dit reg. nr. og kontonummer, så vil beløbet blive tilbageført dertil.
  • Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Pakken sendes til:

Karina Ravn,

M.D. Madsensvej 14

3450 Allerød

Att.: Webshop

Bemærk, ved returnering betaler du selv porto, medmindre der er tale om en ombytning eller reklamation. Varer sendt til ovenstående returadresse pr. efterkrav eller som afhentning på nærmeste posthus / pakkebox, vil ikke blive modtaget.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om det videre forløb i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Hvis der er noget galt med varen (reklamation)

  • Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
  • Når du handler på Karinaravn.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
  • Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget. og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
  • Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
  • Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen på varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
  • Er reklamationen berettiget refundere vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til: Karina Ravn, M. D. Madsensvej 14, 3450 Allerød att.: Webshop
  • Når du returnere varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge kopi af din oprindelige kvittering på købet.
  • Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
  • Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
  • Der mangler noget i min ordre
  • Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på kundeservice og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil så undersøge sagen.
  • Jeg har fået det forkerte beløb tilbage
  • Uheldigvis sker der fejl. Hvis du mener at du har fået det forkerte beløb tilbage. Kontakt venligst kundeservice med dit ordrenummer og beløbet du mener at skulle have tilbage.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Karinaravn.dk har vi brug følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos KarinaRavn.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du handlet med Visa Electron og skal vi tilbageføre et beløb, er vi nød til at bede om reg. nr. og kontonummer, for at kunne gennemføre retur betalingen. Disse oplysninger vil blive opbevaret indtil retursagen er afsluttet. Herefter vil de blive slettet i vort e-mailsystem mv. De vil dog forsat være at finde i vort regnskab i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for Karinaravn.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Karinaravn.dk er direktør Karina Ravn.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Karinaravn.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Karinaravn.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til KarinaRavn.dk via e-mail shop@karinaravn.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Karina Ravn via e-mail shop@karinaravn.dk eller tlf. 48 14 12 14. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.